Direktlänk till inlägg 19 maj 2011

gifterna i vår vardag och hur de påverkar oss! Fy!

Av Linnéa - 19 maj 2011 11:07

De flesta är nog medvetna om hur mycket gifter vi omges av nuförtiden. Alla hudvårdsprodukter vi använder innehåller ämnen det saknas ordentlig forskning om, och de ämnen det har forskats om har endast gett negativa resultat.


- De skadar din och dina nästkommandes hälsa. Punkt.


Det är exempelvis bevisat att den mänskliga rasen hela tiden utvecklats och blivit friskare, starkare och bättre - fram till runt 70- och 80-talet.

Det var då bieffekterna av alla kemikalerna runt omkring oss visades.

Allt fler är kroniskt sjuka, allergier, eksem, olika mentala handikapp ökar och bokstavskombinationerna blir fler och fler. Och detta ökar hela tiden!


Aldrig någonsin har så många barn som föds till världen haft så många allergier eller sociala handikapp!


Och detta kopplas till kemikalierna i de mest harmlösa produkter - trodde vi!!

Ex. en vanlig hudkräm kan innehålla upp till 100 olika ämnen. Behövs det? NEJ.


Förpackningarna släpper också ut gifter. Eller de gifter som bildas genom föreningarna av de olika kemikalierna i produkterna.


Det är bara NU som vi har uppmärksammat och förstått att det är gifterna i vår omgivning som påverkar oss så fatalt att vår fertilitet och utveckling hämmas!

Det är inte "bara" miljön som får lida.


 


Eller att våra lik inte börjar ruttna fören 1 år under jord.. på grund av alla konserveringsmedel vi fått i oss under vår livstid. Låter det oroväckande? JA!



Men vad ska vi då göra åt detta? Hur ska vi minska andelen gifter i våra blod?

Hur ska vi göra för att rädda våra framtida barn från de bieffekter vi fått lida av?


se del 2.

fred ut.

 
 
Hanna

Hanna

22 maj 2011 14:48

ja, vad skall man säga. Det är svårt att undvika och svårt att ändra på men verkligen inget roligt.

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Linnéa

22 maj 2011 15:06

Sannerligen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnéa - 3 augusti 2012 10:18

Hej! Har upptäckt den dolda världen av rörliga foton a lá harry potter, gif's! Varje gång jag kollar på en gif känner jag mig lite mindre mugglarlik, hih! Börjar med att klistra in en låt som du kan lyssna på medans du kollar in resten. ...

Av Linnéa - 24 januari 2012 21:42

Flygande huvuden i natten slår mot mina ögon, och jag känner ditt hjärtas slag genom mina fotsulor. din andedräkt dansar genom luften in i mina lungor.  andas lätt, andas tungt. puss på dig.             ett gäng fina bilder! Samlar på ...

Av Linnéa - 16 januari 2012 01:04

följ med mig i min båt min älskade. hoppa upp här bredvid och följ vågorna.  det blir så som vi har sagt min käraste. följ bara vågornas gung i min trygga båt så ordnar det sig. ibland känns det kanske läskigt när vattnet gungar högt, men jag har...

Av Linnéa - 10 januari 2012 15:10

lahflsdlsbfajbdasjkdbkajbdbkadbalkdlkfjldkfjsdfnsdsbjksfdfdh
ögbfdujköighdfjkgvbjdbköjsdfvjkö   där har du ett utdrag ur vad som pågår i mitt huvud. kaoz.             Mmm. Så äre serru. Vi får se. Var bara tvungen att uttrycka mig lite...

Av Linnéa - 11 december 2011 01:22


Tjabba tjena hallå.   Bringar en dikt, copyright osv mannen. -------------------------------------------------------------------------- svettas i mig! och ser i dina ögon samma som igår, den mörka mysiga skogen där vi håller handen och spri...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Det är viktigt att bry sig om andra människor, det vet vi. Men glöm inte dig själv för den saken. - Mår du bra?
 Ja
 Nej
 Jag vet inte?
 Ibland

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kludda ner dina funderingar här!

Arkiv

RSS

Pikachu


Got My Cursor @ 123Cursors.com

Besöksstatistik

Kalender


Ovido - Quiz & Flashcards