Alla inlägg den 5 maj 2011

Av Linnéa - 5 maj 2011 13:47

Här nedan presenteras resten utav den andra delen av dokumentären "Könskriget".


Jag upprepar mig: Jag är mot benämningen kvinnovåld, för det är våld som våld - oberoende av vilket kön offret än må ha. När en snubbe blir misshandlad säger vi ju inte mansvåld eller hur?


Jag tycker det är jättebra att det finns ett skyddsnät för utsatta och misshandlade kvinnor här i norden, och det glädjer mig att de hjälper kvinnor varje dag med sina traumatiska minnen och sårade själar.


MEN jag är definitivt också för behandling för män som misshandlar. Det är för mig självklart att alla ska ha rätt till hjälp och självhjälp. Finns inget problem som inte går att lösa på ett humaniärt sätt.


Om mannen i detta fallet får hjälp med att förstå VARFÖR han slår, hur det kommer sig att han tar till våld och låter den empatiska sidan förenas med den sidan av honom som blir aggressiv och misshandlar  - så kommer våldet att upphöra.


Detta förespråkar inte roks. se nedan.


DEL 2 TILL 6


TITTA PÅ DOM! INGET FUSK NU KÄRA VÄNNER!

Detta hör till allmänbildningen.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Det är viktigt att bry sig om andra människor, det vet vi. Men glöm inte dig själv för den saken. - Mår du bra?
 Ja
 Nej
 Jag vet inte?
 Ibland

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kludda ner dina funderingar här!

Arkiv

RSS

Pikachu


Got My Cursor @ 123Cursors.com

Besöksstatistik

Kalender


Ovido - Quiz & Flashcards