Alla inlägg den 15 maj 2011

Av Linnéa - 15 maj 2011 22:11

Styrd av oro och nedstämdhet. Egoism och veleri. Men allt som krävs är egentligen bara lite mentalstyrka och gemensam vilja att VILJA MÅ BRA.


Vill man må bra så gör man det, men ibland så haverar det lite och då ramlar man och slår sig. Dubbla signaler och svårtydda budskap, blir ett paketpris i berg och dal-banan. Men det är inte så svårtytt om man slår hål på fantasibubblan och de skenande tankarna, och där ser vi ännu en gång - du är din egen olycka. skapare av virvlar och snurrigt huvud.


Svarta hålet väntar med öppna armar på den som ger sig hän till självömkan och trasiga själar. Åh suck, väntar man sig medkänsla, så blir känslan som föds då den anses icke förtjänad, det som vi kallar "the wake up call". Och det är dags att go down to business och bestämma över sina egna känslor.

För allt ligger egentligen hos en själv, tuff shit att inse och skitjobbigt att göra något åt.

Likväl ska det förändras och det är sådant vi kallar "sånt är livet". det är väl givet?



Nu har jag bestämt mig för att må bra.

Steg ett. Andas.

Steg två. Bestäm mig.

Steg 3. Rensa ut.



fred ut ppl.

Av Linnéa - 15 maj 2011 15:36

Waddap!


Nu är jag hemma i götet igen, och jösses vad det regnade på vägen hit. Vindrutetorkarna gick som svansen på en riktigt riktigt arg katt. hoho. höhö. Hursomhelst.


Söne var najs. Jag och Malin åt, sov och kollade på eurovision. Promenerade och letade efter korna i den enorma hagen, men det blev mörkt så vi fick gå tillbaka. Smyg-kossorna!

Vi gick även på stor loppis i gamla sockerbruket, jätteroligt, var nästan som komersen på masthuggstorget - men fräschare.. thank god!

Var väldigt sugna på att köpa en uppstoppad fågel där, hade inte det varit det häftigaste ever att ha hemma haha? men den var lite väl dyr, är den dock kvar nästa gång vi är hos mormor så är det ett tecken, och den kommer införskaffas!


Fyndade en gammal rullbandsspelare av Freguson. Nästan i nyskick, fantastiskt bra! och för bara 150 riksdaler! Så sjukt coolt. Det ingick 2 inspelade band och 8 oinspelade. de inspelade är sammanlagt 6 timmar med Little Richard och annan 50- och 60tals rock. De andra kommer vi spela in själva, hihih roligt.


Malin köpte en kaffeburk. Och jag inhandlade även 2 ljusslingor med kulörta lampor. det var billigt hoh.


Nu är vi hemma och jag ska äta mat alldeles strax och därefter plinga min käre pojkvän.


ÄNNU ETT INLÄGG UTAN ÅSIKT ELLER ANNAN VIKTIG FRÅGA ATT BEHANDLA. VAR TÅLAMODIGA. HOHO. HÅHÅ.


FRED UT.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Det är viktigt att bry sig om andra människor, det vet vi. Men glöm inte dig själv för den saken. - Mår du bra?
 Ja
 Nej
 Jag vet inte?
 Ibland

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kludda ner dina funderingar här!

Arkiv

RSS

Pikachu


Got My Cursor @ 123Cursors.com

Besöksstatistik

Kalender


Ovido - Quiz & Flashcards