Alla inlägg den 16 maj 2011

Av Linnéa - 16 maj 2011 20:23

Godafton!


Idag har första lagret färg målats på min lilla bäbis!


(tur att det inte var en riktig bebis, då har jag nog fått socialen på mig. tänk om låtasbebisar också har känslor då? just de')


För er som inte minns så införskaffade jag ett stort hörnskåp för ynka 120 riksdaler i mars, och har väntat tills det blivit varmare med att renovera det.

Har slipat, skruvat och donat och nu börjar det verkligen ta sig! Så himla roligt! Började iofs förra veckan så det har ändå gått fort.


Efter många om och men, så bestämde jag mig för att måla det i lavenderlila, en vacker blålila nyans. Innuti ska det vara ljusmintgrönt, vilket kommer se fantastiskt ut till det gröna glaset som är i luckan!


Ska lägga upp bild på det så fort det blir klart. På onsdag eller torsdag! Lovar!


Och sen blir det skåpsfest i garaget! Haha! Finns alltid något att fira, och varför inte fira min första möbelrenovering? Inbjudningar skickas separat ;)


Gillar också spontana besök från min käre granne Cedrik och nu ska jag tydligen jobba på HBTQ-festivalen som börjar i slutet av maj, jätteroligt ju! Hoho. Och ev. en annan arbetsmöjlighet.. kommer bli spännande.


Åh cedrik är så bra! Så spontan och glad, snäll och tillmötesgående!

:)

   

Fred ut.

Av Linnéa - 16 maj 2011 13:29

Goddagens!


Idag ska jag bidra med ett recept, Linnéas fantastiska äggröra!


Det här är något jag äter minst 4 ggr i veckan, med små variationer.


Du kan ha i allt du vill men grunden består av ägg, tomatkross och pressade vitlöksklyftor.

Idag har jag använt:

- en halv burk vita bönor

- 3 vitlöksklyftor

- en halv burk tomatkross

- lite creme fraiche med senapssmak jag hittade i kylskåpet

- 4 ägg

- salt


stek allt förutom äggen så att vitlöken riktigt får gotta in sig med resten av ingridienserna, sen häller du på äggen och rör om. VIPS. Så har du en superduper god äggröra! Gott och nyttigt!


Till det brukar jag äta avokado eller ett glutenfritt knäckebröd (bakat av bovete, hirs och linfrömjöl)


OM DU INTE ÄTER DET SÅ TVINGAR JAG DIG!


ELLER SÅ KOMMER JAG HEM TILL DIG OCH LAGAR DET ÅT DIG!


// Linnéas ödmjuka receptskola.

   

Av Linnéa - 16 maj 2011 01:33

Min vän karl skickade just ett otroligt gulligt videoklipp till mig!


Se det, utlovar varm känsla i magen och ett stort leende!



Hihi. Minisar.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Det är viktigt att bry sig om andra människor, det vet vi. Men glöm inte dig själv för den saken. - Mår du bra?
 Ja
 Nej
 Jag vet inte?
 Ibland

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kludda ner dina funderingar här!

Arkiv

RSS

Pikachu


Got My Cursor @ 123Cursors.com

Besöksstatistik

Kalender


Ovido - Quiz & Flashcards