Alla inlägg den 4 maj 2011

Av Linnéa - 4 maj 2011 23:00

Saker och annat jag planerar att göra i MAJ;


- äta mindre gluten. jag är nog världens sämsta glutenintoleranta, slängde i mig pasta i förrgår. hähä. men det är gött att veta vad som är tjyven i dramat.


- grilla i en park eller vid havet. MÅSTE. hur mysigt som helst ju.


- pussas med mannen!


- åka till Karlifonien och hänga där i 2 veckor. kommer bli rätt fett må jag säga. WIE.


- hälsa på nanne. vad fan. get your ass moving down to Lund nu Linnéa!


- plugga matte. det är något som MÅSTE MÅSTE MÅSTE OCH SKA SKA SKA SKA SKA göras. tuff skit mannen.


---------------------------------------------------------------------------------------------  


Och nu kommer något som inte ska stå på listan egentligen, men rent tekniskt sett är något jag också kommer göra. Haha iaf.


På fredag blire FlowerPower-sittning med chalmerstjejerna och nästkommande dag blire inflyttningsfest/middag hos en vän och hennes, numer, sambo!

Kommer bli en festlig helg! :)


     



Av Linnéa - 4 maj 2011 20:04

Hej.


Idag har jag spenderat tid med diverse socialtanter i försök att få en utskriven och signerad bilaga av mina betyg. HERREGYYD. Så omständigt.

Men tillslut så löste det sig på bästa sätt. Fick dock inte det jag kom för, men kommer få det så snart maj månad är till sin ända.


Sen blev det sushi med Hanna och Malin. Det är alltid najs! :)


Och nu sitter jag och häckar framför datorn och funderar på vad jag ska skriva om för spännande. Men kommer inte på något så det blir ett litet osammanhängnade inlägg om delar av min dag.


--


hejdå. nu ska jag kolla på nyheter på youtube och äta torkat älgkött.

Av Linnéa - 4 maj 2011 11:52

Här nedan presenteras första delen av Könskriget DEL 2. En dokumentär som handlar om mäns våld mot kvinnor och dessa offers skyddsnät och vad som gör för detta.


Jag tycker iofs inte att det ska kallas kvinnovåld, eftersom jag anser att det är våld som våld - oberoende av vilket kön offret har.

Samt den organisation som är "huvudkaraktären" i denna serie är mot behandling för män som misshandlar, vilket jag ser som ohållbart. Det finns inget problem som inte går att lösa på ett humaniärt sätt. Så det så.

ROK är ovan nämnda organisation.


Från denna dokumentär kommer även det kända citatet:


"Män är djur!"


Se för er själva och skapa en egen åsikt.

FÖRSTA DELEN.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Det är viktigt att bry sig om andra människor, det vet vi. Men glöm inte dig själv för den saken. - Mår du bra?
 Ja
 Nej
 Jag vet inte?
 Ibland

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kludda ner dina funderingar här!

Arkiv

RSS

Pikachu


Got My Cursor @ 123Cursors.com

Besöksstatistik

Kalender


Ovido - Quiz & Flashcards