Alla inlägg den 2 maj 2011

Av Linnéa - 2 maj 2011 17:29

HANNA!!!! Asbra.


 

Av Linnéa - 2 maj 2011 17:22


Vardagskärlek är det där fina som man ofta glömmer att uppskatta. Vi  talar oftast bara om de stora tillfällerna "Gud vad roligt vi hade det, det var så mycket folk!" , eller, "När vi var i Grekland så…" Man talar aldrig om sin vardag, de där små tingen som bevisar att de i din närhet älskar dig. För det känns så självklart. Då tänkte jag: "Det är ju inte alls självklart, man ska uppskatta allt för vad det är och inte ta något förgivet, för man vet aldrig när det kommer åter", okej jag var nog inte så poetisk, men du förstår grundtanken.  Så bara därför ska jag nu skriva upp alla de saker som mina älsklingar gör för mig i vår vardag.


-          Ringer bara för att prata om ingenting och allt.

-  Står ut med mig när jag får energiryck och ibland får ryck med mig bara   

för att hjälpa mig att drain på energi.


-          Svarar när jag ringer mitt i natten och är trevliga för de vet att det är speciellt.


-          När jag skickar emo-sms på konstiga tider på dygnet svarar de alltid med de bästa tänkbara svaren som får mig att känna mig som den finaste och mest älskade flickan i världen. Det behövs bara 3 ord för det.


-     Pillar på mig för att det inte kan hålla sig, trots att det vet att jag ej gillar det.

Haha. Men det gör jag nog lite. LITE. Det var INTE ett godkännande av detta hemska beteende.


-          Ger mig te i finporslinet och senap/skink-macka för att jag är sjuk.


-          Leker alla cp:iga lekar jag kommer på och låter mig vara mig själv


-          Håller min väska utan att jag ber om det; de såg att jag behövde en extra hand.


-   Genomskådar mina lögner. Alla. Jag gillar det, det visar att de känner mig.


-     Ställer fram grillkryddan till frukosten – för att det är min favorit.


-          Kramar mig i sömnen. <3.


-    Sitter tysta tillsammans för inga ord behövs. Bra tystnad.


-     Det är alltid någon som tänker på mig. Jag behöver aldrig känna mig ensam.


-  Vi litar på varandra.


-    Står ut med att jag klänger, för det är fint att kramas med de man tycker om. Då kan det aldrig bli för mycket egentligen.



-----------------------------

det här är något jag skrivit på ett bra tag, men aldrig publiserat. Men nu tänkte jag, vad fan, varför inte? Så det här är en tribute till den finaste och de finaste.


pusshej så länge. :)

Av Linnéa - 2 maj 2011 17:06

Har införskaffat lite nya böcker på Regnbågens bokrea! Verkar väldigt intressanta och när jag läst klart dem så kommer recensioner. Jag kommer säkerligen skriva mkt om deras innhåll i framtida inlägg. Inspirerande inlägg om sådant jag gillar. Är en riktig tanke-nörd.


- "DE TIO MENTALA LAGARNA, VÄGEN TILL KRAFT", handlar om tankens kraft.


- "KÄRLEKENS ENERGI, OM MOGNA OCH OMOGNA RELATIONER", om kärlekens positiva energi.


- "SÅ DUMT!" , en självbiografi av Mia Tornblom som handlar hennes kamp från självförakt till att idag älska sig själv som den hon är. verkar väldigt gripande.


Förstår ni nu att jag omöjligt kunde lämna kvar dem i hyllan? ÅÅh kommer bli så jävla intressant, jag älskar sådant här!


Jag tjatar alltid om tankens kraft och den positiva energins krafter. Du kan om du vill, allt handlar om det. Och här TADAA så hittar jag flera böcker om just det här ämnet. Haha som att hälla t-sprit på en redan flammande brasa! Moha!

Kommer terra sönder er.


Dock är det fortfarande väldigt viktigt. MM!

Av Linnéa - 2 maj 2011 16:31

Hej alla fina!


Har inte haft möjlighet att skriva något på hela helgen då jag inte haft tillgång till dator.

Valborg var mycket trevligt och firades i goda vänners sällskap! Grönt gräs, rosa vin, grillad korv och annat smått och gott.


Vi partade inte hårdast i staden kan jag säga, men det är alldeles okej.

Haha. Här kommer en bild på mig, på bussen på väg till fest. I brist på annat att skriva.

 


Extra plus att få somna in i en varm famn senare på kvällen. Det är fina grejjer med mitt mann1. puss.




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Det är viktigt att bry sig om andra människor, det vet vi. Men glöm inte dig själv för den saken. - Mår du bra?
 Ja
 Nej
 Jag vet inte?
 Ibland

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kludda ner dina funderingar här!

Arkiv

RSS

Pikachu


Got My Cursor @ 123Cursors.com

Besöksstatistik

Kalender


Ovido - Quiz & Flashcards