Direktlänk till inlägg 27 maj 2011

Rökarens Rätt i Samhället

Av Linnéa - 27 maj 2011 13:53

I detta nu diskuteras det i ett riksdagsutskott om huruvida rökning ska förbjudas i det offentliga rummet.

Det är skrämmande. Det ska bli förbjudet att röka på gatan, när du tar en promenad, på en parkbänk med polarna, när du väntar på bussen m.m


Okej att det är förbjudet att röka inomhus, det förstår jag. Det förstör byggnaderna och människor som arbetar i miljö där det ofta röks, så som krogpersonal, mådde nog inte så bra av alla rök. Nu får man inte röka inne, så det är bra.


Men när vi kommer till ett förbjud i det OFFENTLIGA RUMMET så är jag starkt starkt mot. Det är inte bara en häxjakt på rökare utan också steg ett på vägen mot låsta rättigheter och mörka hörn.


När staten går in och vill förbjuda privatpersoners högt personliga tobaksbruk så har det gått alldeles för långt! Vad hände med ett fritt land? Allas lika rättigheter?


Och ärligt talat, om det nu är så jobbigt att få rök på sig om du råkar gå förbi någon som röker utomhus.. gå någon annanstans? Och vi snackar ju om några få sekunder, om vi ska jämföra det med hur mycket avgas och andra gifter du blir utsatt för varje dag är det här bara en ynka droppe i havet av gifter och andra toxider!


Det är en jävla häxjakt på rökare, nu räcker det. Det behövs inget förbjud, rökning är redan påväg nedåt.

Människor tycker det är pinsamt att röka, rökförbud på arbetstid existerar redan, nikotintuggummin och plåster har aldrig sålt så bra som nu.


Vi behöver ingen lag mot rökning i det offentliga rummet.


Vi vill ha frihet och rättigheter, sådant jag trodde var en självklarhet?

// Rökarens Rätt i Samhället.

 
 
Hanna

Hanna

27 maj 2011 14:06

helt rädd min vän, men jag hann före skrev mitt inlägg om rökning redan igår! HAHAHA :)

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Linnéa

27 maj 2011 18:09

Haha. Det är bra att vi står enade för integriteten.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnéa - 3 augusti 2012 10:18

Hej! Har upptäckt den dolda världen av rörliga foton a lá harry potter, gif's! Varje gång jag kollar på en gif känner jag mig lite mindre mugglarlik, hih! Börjar med att klistra in en låt som du kan lyssna på medans du kollar in resten. ...

Av Linnéa - 24 januari 2012 21:42

Flygande huvuden i natten slår mot mina ögon, och jag känner ditt hjärtas slag genom mina fotsulor. din andedräkt dansar genom luften in i mina lungor.  andas lätt, andas tungt. puss på dig.             ett gäng fina bilder! Samlar på ...

Av Linnéa - 16 januari 2012 01:04

följ med mig i min båt min älskade. hoppa upp här bredvid och följ vågorna.  det blir så som vi har sagt min käraste. följ bara vågornas gung i min trygga båt så ordnar det sig. ibland känns det kanske läskigt när vattnet gungar högt, men jag har...

Av Linnéa - 10 januari 2012 15:10

lahflsdlsbfajbdasjkdbkajbdbkadbalkdlkfjldkfjsdfnsdsbjksfdfdh
ögbfdujköighdfjkgvbjdbköjsdfvjkö   där har du ett utdrag ur vad som pågår i mitt huvud. kaoz.             Mmm. Så äre serru. Vi får se. Var bara tvungen att uttrycka mig lite...

Av Linnéa - 11 december 2011 01:22


Tjabba tjena hallå.   Bringar en dikt, copyright osv mannen. -------------------------------------------------------------------------- svettas i mig! och ser i dina ögon samma som igår, den mörka mysiga skogen där vi håller handen och spri...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Det är viktigt att bry sig om andra människor, det vet vi. Men glöm inte dig själv för den saken. - Mår du bra?
 Ja
 Nej
 Jag vet inte?
 Ibland

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kludda ner dina funderingar här!

Arkiv

RSS

Pikachu


Got My Cursor @ 123Cursors.com

Besöksstatistik

Kalender


Skapa flashcards