Direktlänk till inlägg 9 maj 2011

musikaliskt förfall.

Av Linnéa - 9 maj 2011 12:50

Hej! 


Herre min görgud vad jag stör mig på låten "I Just Had Sex".


Den är ett solklart exempel på vår generations musikaliska förfall.

SERIÖST? De sjunger om att de precis knullat och det var jätteskönt..

Det är inte ens mystiskt, då fungerar det bättre eftersom folk gillar att vara mystiska och sensuella. Men nej, de har inte ens försökt att maskera de sexuella anspelningarna. De bara smäller upp det i ansiktet. Jag vill inte dansa till en låt som bara går i en loop:


- I just had sex. I just had sex. I just had sex. I just had sex.


Blahablaha. Fnys.

Och jag stör mig på att i videon så är de skitnöjda över att inte ha tillfredställt bruden de låg med, som om det är något att vara stolt över. Okej, det ska vara roligt men jag är inte på skojhumör!


Nu låter jag som konservativa_tanten@dagensungdomar.USCH men goddamnit boiis and gurls, det är skrämmande hur massan kan tilltalas av en så banal text!

Här kommer låten;


Jag visste inte att det var en utav mina numer förra favoriter Lonely Island som gjort ovan nämnda låt, men så var fallet och jag är besviken.

Deras äldre låtar är såå sjukt mycket roligare!


Ex: Just two guyz

 
 
Brianna

Brianna

9 maj 2011 17:13

fy fan vilken patetisk låt. Nästan lika vedervärdigt som hiphop (den mesta hiphopen iaf)

http://chilipralin.bloggplatsen.se

Linnéa

9 maj 2011 21:55

Ja verkligen! Så jävla blä.

Den mesta populär-hiphop är verkligen sexistisk och handlar bara om bitches 'n money yoyoy. men det finns dock många rappartister som sjunger om viktiga saker så som politik, sexhandel, ekonomi, miljö osv - på ett intelligent och tankeväckande sätt.
Hoho.

Haha åh, nu blir jag upprörd över den låten igen. den går mig på nerverna.

 
tyrannika

tyrannika

10 maj 2011 19:04

galet dålig låt men imo inte dödligt upprörande, det finns så mkt musik med provocerande texter.

btw, jag är en stavnings-nörd av rang så:
musikalisk förfall, ska vara musikaliskt förfall :)

kram på dig!

http://tyrannika.bloggplatsen.se

Linnéa

10 maj 2011 19:21

Så sant som det är sagt, haha, men kände mig lättprovocerad.

Haha men nej, vad pinsamt. Jag vet att det stavas så, men jag skriver väldigt fort och läser aldrig igenom det så noga och hade missat att kolla rubriken! Absolut ingen fara att påpeka att någon stavat fel, jag gör sådant hela tiden.

Stavnings-nördar lets unite! ;)
Kram!

 
Hanna

Hanna

10 maj 2011 23:42

Ja, men konstigt att män går ut på krogen för att sätta på någon brud som inte kommer att njuta? Sug och svälj, trevlig helg liksom. Sjukt objektifierande och irriterande.

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Linnéa

11 maj 2011 00:45

Morr I'd say!

njutning ska vara lika fördelad.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnéa - 3 augusti 2012 10:18

Hej! Har upptäckt den dolda världen av rörliga foton a lá harry potter, gif's! Varje gång jag kollar på en gif känner jag mig lite mindre mugglarlik, hih! Börjar med att klistra in en låt som du kan lyssna på medans du kollar in resten. ...

Av Linnéa - 24 januari 2012 21:42

Flygande huvuden i natten slår mot mina ögon, och jag känner ditt hjärtas slag genom mina fotsulor. din andedräkt dansar genom luften in i mina lungor.  andas lätt, andas tungt. puss på dig.             ett gäng fina bilder! Samlar på ...

Av Linnéa - 16 januari 2012 01:04

följ med mig i min båt min älskade. hoppa upp här bredvid och följ vågorna.  det blir så som vi har sagt min käraste. följ bara vågornas gung i min trygga båt så ordnar det sig. ibland känns det kanske läskigt när vattnet gungar högt, men jag har...

Av Linnéa - 10 januari 2012 15:10

lahflsdlsbfajbdasjkdbkajbdbkadbalkdlkfjldkfjsdfnsdsbjksfdfdh
ögbfdujköighdfjkgvbjdbköjsdfvjkö   där har du ett utdrag ur vad som pågår i mitt huvud. kaoz.             Mmm. Så äre serru. Vi får se. Var bara tvungen att uttrycka mig lite...

Av Linnéa - 11 december 2011 01:22


Tjabba tjena hallå.   Bringar en dikt, copyright osv mannen. -------------------------------------------------------------------------- svettas i mig! och ser i dina ögon samma som igår, den mörka mysiga skogen där vi håller handen och spri...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Det är viktigt att bry sig om andra människor, det vet vi. Men glöm inte dig själv för den saken. - Mår du bra?
 Ja
 Nej
 Jag vet inte?
 Ibland

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kludda ner dina funderingar här!

Arkiv

RSS

Pikachu


Got My Cursor @ 123Cursors.com

Besöksstatistik

Kalender


Ovido - Quiz & Flashcards