Direktlänk till inlägg 25 april 2011

LINNÉAS "UPPTÄCK DIG SJÄLV"-SKOLA. DEL ETT.

Av Linnéa - 25 april 2011 15:36

FÖRSTA DELEN AV LINNÉAS "UPPTÄCK DIG SJÄLV"-SKOLA


Du vill vara duktig, effektiv och snäll. Men vad gör man då med de andra? Det som också är du. Den lekfulla, den arga och den lata. Våga upptäck dina okända sidor, det vinner både du och omgivningen på!


Du åker genom livet tillsammans med dina erkända "jag". De delar av din personlighet som du godkänt. "Sådan är jag" säger du, för du vet ju exakt hur du är. Eller?


Du kan räkna upp dina postiva sidor och dina negativa, men sanningen är att vi har tryckt bort delar av vår personlighet. Du har någon gång under resans gång tryckt ner delar av dig själv som du inte vill erkänna, tvingat bort dom och låst in dom med en smäll. Så var det ut världen.

För du är ju varken en arg, lat eller sexig (eller vilka delar just du valt bort). Eller?

De sidor som du tror inte accepteras av din familj, dina vänner, omvärlden - och framförallt inte av dig själv.


Du tror att du löst problemet genom att stänga in dom och bara ta med dina godkända jag på resan genom livet. Men om sanningen ska fram så kommer de hemsöka dig tills du erkänner dom!


De bankar och skriker för de vill att du ska bli en hel människa. Som erkänner alla delar av sin personlighet. Som inte skäms för sin sårbarhet eller aggressivitet. Som inte anpassar sig till döds för att bli godkänd av omgivningen.

Mörka sidor du inte vågar undersöka. Positiva sidor du inte vågar erkänna.

Du slipper inte undan.

De kommer jaga dig tills du erkänner dem, och de jagar genom ett ytterst raffinerat indirekt system.


De kommer styra dig så att du gång på gång kommer dras till människor med de egenskaper du inte vill erkänna hos dig själv.

Vill du inte erkänna din ilska så kommer du att möta aggressiva människor.

Vill du inte erkänna din oroliga och ängsliga sida så kommer du dra till dig folk som kommer reta gallfeber på dig med sin ängslan.


Egenskaper du irriterar dig på hos andra människor är ett tecken på att du mött ett förnekat "jag" i den andre personen.

Du reagerar starkt på den andre personens egenskaper och den stör dig något djävulskt. Där har du tecknet!


Tänk efter! Vilka personer irriterar du dig mest på? De slarviga, de oärliga, de töntiga, de som är veliga mesar?

Grattis! De där jobbiga människorna är nycklar till de delar av din personlighet du förträngt!


Men det här betyder inte att du ska blir en gormande argsint, slarvig, oärlig tönt! Absolut inte! Därimot väntar en del av dig själv på att bli befriad.


Målet är att du ska bli ännu mer DU. En spännande upptäcksfärd!


Det är inte bara vad vi kallar mörka sidor som inte vi vill erkänna. Dina förträngda styrkor signalerar till dig genom personer du beundrar. Som väcker starka positiva känslor och som får dig att känna dig lite underlägsen.


Varför förtränger vi då vissa sidor av oss själva?


Helt enkelt för att skydda oss, för att passa in, för att bli godkända.

Beroende på din uppväxt, din familjo och din omgivning så registerade du vilka delar av din personlighet som accepterades och belönades, och vilka delar som sågs med ogillande eller oförstående ögon.


Sedan kan vi antingen anpassa oss eller välja att bli rebeller och omedvetet låsa sig i ett lika desruktivt tvärt-emot beteende.


------------


Stay tuned för DEL TVÅ AV LINNÉAS "UPPTÄCK DIG SJÄLV"-SKOLA kommer senare idag eller imorgon!


Fred ut.


-----

 
 
Bri

Bri

26 april 2011 15:16

Intressan blogg! :)

http://chilipralin.bloggplatsen.se

Linnéa

26 april 2011 20:46

Tackar och bugar, man jobbar ju på't ;)

 
Hanna

Hanna

26 april 2011 17:20

Good shit. har inget att tillägga eller kommentera men tänkte bara säga hej. jag har läst ditt inlägg. det var bra. hoho. puss

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnéa - 3 augusti 2012 10:18

Hej! Har upptäckt den dolda världen av rörliga foton a lá harry potter, gif's! Varje gång jag kollar på en gif känner jag mig lite mindre mugglarlik, hih! Börjar med att klistra in en låt som du kan lyssna på medans du kollar in resten. ...

Av Linnéa - 24 januari 2012 21:42

Flygande huvuden i natten slår mot mina ögon, och jag känner ditt hjärtas slag genom mina fotsulor. din andedräkt dansar genom luften in i mina lungor.  andas lätt, andas tungt. puss på dig.             ett gäng fina bilder! Samlar på ...

Av Linnéa - 16 januari 2012 01:04

följ med mig i min båt min älskade. hoppa upp här bredvid och följ vågorna.  det blir så som vi har sagt min käraste. följ bara vågornas gung i min trygga båt så ordnar det sig. ibland känns det kanske läskigt när vattnet gungar högt, men jag har...

Av Linnéa - 10 januari 2012 15:10

lahflsdlsbfajbdasjkdbkajbdbkadbalkdlkfjldkfjsdfnsdsbjksfdfdh
ögbfdujköighdfjkgvbjdbköjsdfvjkö   där har du ett utdrag ur vad som pågår i mitt huvud. kaoz.             Mmm. Så äre serru. Vi får se. Var bara tvungen att uttrycka mig lite...

Av Linnéa - 11 december 2011 01:22


Tjabba tjena hallå.   Bringar en dikt, copyright osv mannen. -------------------------------------------------------------------------- svettas i mig! och ser i dina ögon samma som igår, den mörka mysiga skogen där vi håller handen och spri...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Det är viktigt att bry sig om andra människor, det vet vi. Men glöm inte dig själv för den saken. - Mår du bra?
 Ja
 Nej
 Jag vet inte?
 Ibland

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<<
April 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Kludda ner dina funderingar här!

Arkiv

RSS

Pikachu


Got My Cursor @ 123Cursors.com

Besöksstatistik

Kalender


Ovido - Quiz & Flashcards